عتبات و اماکن مقدسه

بازدید سفیر چین از حرم مطهر حسینی

سفیر چین در عراق در حرم امام حسین علیه السلام حضور یافت.

سفیر چین در عراق در حرم امام حسین علیه السلام حضور یافت.

به گزارش شیعه ویوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، چانگ تاو، سفیر چین با حضور در حرم مطهر حسینی با شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت شرعی آستان مقدس حسینی دیدار کرد.

چانگ تاو درباره سفر به شهر مقدس کربلا و بازدید از حرم امام حسین علیه السلام، گفت: خوشحالم به شهر کربلا سفر نموده و با شیخ عبدالمهدی کربلایی دیدار کردم.

تاو افزود: یک هیئت متشکل از کارشناسان چینی برای باز نمودن راه های همکاری و تبادل گسترده تجربه ها به منظور حمایت از بخش های بهداشتی و درمانی در عراق وارد این کشور شده است. 

وی ادامه داد: کمک هایی که عراق هنگام شیوع ویروس کرونا به چین ارسال کرد، بسیار عالی بود. دولت و ملت عراق از ما حمایت کردند. به همین دلیل اکنون نوبت ماست تا به ملت عراق برای مهار و کنترل این بیماری کمک کنیم.

سفیر چین در عراق، گفت: این سفر هدفمند برای فراهم کردن کمک های پزشکی در شهر مقدس کربلا انجام شد. 

در همین حال، دکتر ستار الساعدی ناظر طرح های بهداشتی در آستان مقدس حسینی گفت: هدف اصلی این سفر، تبادل دیدگاه ها با شیخ عبدالمهدی کربلایی و بررسی چگونگی کمک رسانی آستان مقدس حسینی به ملت عراق برای کنترل این بیماری بوده است.

الساعدی افزود: ما با طرف چینی برای تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی و ارائه پشتیبانی از موسسه های بهداشتی در عراق به ویژه شهر مقدس کربلا موافقت کرده ایم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا