عتبات و اماکن مقدسه

رئیس کلیسای گرجستان: هنگام ورود به حرم حسینی احساس کردم بین مسلمانان و مسیحیان ارتباطی وجود دارد

رئیس کلیسای گرجستان که در جشنواره «تراتیل سجادیه» حضور یافته در سخنان خود از احساسات خود به هنگام ورود به حرم امام حسین علیه السلام سخن گفت.

رئیس کلیسای گرجستان که در جشنواره «تراتیل سجادیه» حضور یافته در سخنان خود از احساسات خود به هنگام ورود به حرم امام حسین علیه السلام سخن گفت.

اسقف «مالاخاس سونگلاشیفلی» گفت: اولین بار در سال 2014 میلادی به همراه اسقفی از گرجستان به شهر مقدس کربلا آمدم و به هنگام ورود به حرم مطهر، احساس کردم که بین مسلمانان و مسیحیان ارتباطی وجود دارد.

وی افزود: این بار برای شناخت هویت شهیدی که در کنار نهر فرات به شهادت رسیده و کتاب مقدس انجیل نیز به آن حضرت اشاره کرده، آمده ام و امروز در مقابل ضریح آن شهید و یارانش ایستاده ام.

«شیفیلی» با طرح دو سوال مبنی بر اینکه (ما که هستیم و اینجا چه کار می کنیم) و (هدف حقیقی در زندگی چیست)، گفت: این دو سوال از مهمترین سوالاتی است که انسان نیاز به یافتن پاسخ آنها دارد و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام می تواند به این سوالات پاسخ دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه رساله حقوق یکی از باارزش ترین آثاری است که یکی از خاندان حضرت ابراهیم علیه السلام به جا گذاشته است، بیان داشت: امام سجاد علیه السلام در این کتاب به دنبال تاسیس جامعه ای بر پایه عدالت اجتماعی و محبت، برقراری ارتباط میان انسان و خداوند و انسجام میان انسان و انسان است و اینکه چگونه با خالق، خانواده، جامعه، حکومت و معلم تعامل داشته باشد.

شایان ذکر است جشنواره «تراتیل سجادیه» هر ساله همزمان با سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام در شهر مقدس کربلا برگزار می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا