عتبات و اماکن مقدسه

حضور بیش از سه میلیون زائر و عزادار علوی در شهر مقدس نجف در ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام

همزمان با شب های قدر و در ایام شهادت امیرمومنان علیه السلام، بیش از سه میلیون زائرِ عزادار، به شهر مقدس نجف وارد شده اند.

 

 

همزمان با شب های قدر و در ایام شهادت امیرمومنان علیه السلام، بیش از سه میلیون زائرِ عزادار، به شهر مقدس نجف وارد شده اند.

علی حسین عبدالامیر، مدیر کل شهرداری های عراق، با اعلام این خبر افزود: از هفدهم ماه مبارک رمضان تا روز بیست یکم این ماه عظیم همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، بیش از سه میلیون تن از داخل و خارج عراق، به زیارت حرم مطهر ایشان در شهر مقدس نجف مشرف شدند.

زائران با حضور در شهر مقدس نجف، ضمن راه اندازی مواکب و دسته جات عزاداری، باحضور در صحن حرم مطهر علوی، مراسم سوگواری شهادت اول مظلوم عالم، امیرالمومنان علیه السلام را اقامه کردند.

وسام ساجت ناصر، شهردار نجف اشرف، با اعلام موفقیت طرح خدمات رسانی به زائران گفت: در طرح خدمت رسانی به زائران ایام شهادت امام علی علیه السلام، بیش از 880 تن در تنظیف خیابان ها و معابر به کار گرفته شدند.

وی افزود: در این طرح بیش از 120 ماشین آلات خدمات شهری و 400 کامیون حمل زباله به کار گرفته شد و بیش از 100 هزار بسته زباله از مناطق زیارتی شهر شامل اطراف حرم مطهر و مسجد کوفه جمع آوری شده است.

وی تأکید کرد که همچنان خدمت رسانی در شهر مقدس نجف ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا