عتبات و اماکن مقدسه

پروژه های استراتژیک آستان مقدس حسینی برای تبدیل صحرا به مناطق کشاورزی

بخش توسعه کشاورزی آستان مقدس حسینی از تلاش برای اصلاح زمین های غیر کشاورزی و مبارزه با بیابان زایی از طریق ایجاد شهرک زراعی در مناطق صحرایی خبر داد.

 

بخش توسعه کشاورزی آستان مقدس حسینی از تلاش برای اصلاح زمین های غیر کشاورزی و مبارزه با بیابان زایی از طریق ایجاد شهرک زراعی در مناطق صحرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این آستان، عدنان عوز الشمرى، مسئول این بخش اظهار داشت: در فاز اول زمین های کشاورزی از طریق آزمایش نمونه ها، برای شناخت مهمترین عناصر صورت می گیرد که خاک برای تضمین سلامت و فراوانی تولیدات محصولات کشاورزی آن را داراست.

وی گفت، عملیات آبیاری در پروژه شهرک زراعی امام حسین علیه السلام، از طریق آبپاشهای مرکزی و افقی انجام می شود و علاوه بر آن کودهای سازگار با محیط زیست و سلامت انسان برای افزایش کیفیت تولیدات استفاده می شود که این امر محصول عراقی را از محصول وارداتی متمایز می نماید.

الشمری افزود: هدف از احداث شهرک زراعی امام حسین علیه السلام به مساحت 1000 دونم (هر دونم معادل ٢٥٠٠متر مربع) و شهرک زراعی ابو الاحرار به مساحت  5500 دونم، مبارزه با بیابان زایی و استفاده از فضاهای صحرایی علاوه بر حمایت از بخش کشاورزی عراق و تامین بازار از تولیدات عراقی و نیز رفع نیاز آن به محصولات کشاورزی است.

وی گفت، زمین های شور یا نامناسب برای کشاورزی برای ساخت دریاچه های پرورش ماهی و با مساحت 275 دونم، در راستای پروژه شهرک زراعی ابا الاحرار استفاده شدند.

الشمری عنوان داشت، دو مزرعه یکی حاوی محصولات سبزیجات در انواع مختلف آن و دیگری حاوی محصولات استراتژیک کشاورزی به علاوه کاشت علوفه حیوانی استفاده می شوند.

 وی افزود، در حال حاضر عملیات بهره برداری از مزرعه بزرگی به نام  مزرعه سید الشهداء علیه السّلام در منطقه عین التمر در حال انجام است که بزرگترین پروژه کشاورزی در کربلای معلی خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا