عتبات و اماکن مقدسه

آغاز نخستین «هفته فرهنگی حضرت ابوالفضل علیه السلام» در آلمان

نخستین هفته فرهنگی حضرت ابوالفضل علیه السلام در آلمان به همت آستان مقدس عباسی علیه السلام و با همکاری دانشگاه گوتینگن کار خود را آغاز کرد.

 

نخستین هفته فرهنگی حضرت ابوالفضل علیه السلام در آلمان به همت آستان مقدس عباسی علیه السلام و با همکاری دانشگاه گوتینگن کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسیق «احمد الراضی الحسینی» نماینده این آستان مقدس در اروپا، در افتتاحیه هفته فرهنگی مذکور در آلمان، با اشاره به برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‎های متعددی در ارتباط با همزیستی مسالمت آمیز، تسامح و پذیرش دیگران در طول سال‌های متمادی، تصریح کرد: بیشتر سخنانی که در این کنفرانس‌ها گفته می‎شود عباراتی است که بیشتر جنبه تعارف دارند.

وی با بیان اینکه واقعیتی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، ما را برآن می دارد که دین را از سیاق علم، عقل، معرفت و تجربه بشری بررسی کنیم، گفت: می‌توانم بگویم دین زمانی زنده  پویا بوده اما امروز نه تنها بیمار است، بلکه به سرطانی کشنده مبتلا شده است.

حسینی در ادامه افزود: امروز همگان را به شناخت ادیان مختلف دعوت می‌کنم و اگر بگوییم کسی که تنها یک دین را بشناسد، گویی هیچ دینی را نشناخته و کسی که تنها یک زبان را بشناسد گویی هیچ زبانی را نمی شناسد، صحیح است.

وی همچنین اظهار داشت: بررسی ادیان و مذاهب و مقایسه آن‌ها با یکدیگر می تواند تا حد زیادی در کاهش تعصب و تنفر کسانی که نگران میراث بر جای مانده از مذهب خود هستند تأثیرگذار باشد.

شایان ذکر است، این هفته فرهنگی در شهرهای برلین، فرانکفورت و گوتینگن آلمان برگزار می‌شود و برگزاری کنفرانس پژوهشی ۳ روزه در دانشگاه گوتینگن با عنوان «آموزش علوم اسلامی بین آستان مقدس عباسی و دانشگاه گوتینگن» از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا