عتبات و اماکن مقدسه

طرح ویژه آستان مقدس حسینی برای ارائه خدمات پزشكی به زائران در عاشورا

بخش امور پزشكی آستان مقدس حسینی از طرح ویژه خود برای ارائه خدمات پزشكی به زائران در روز عاشورا مصادف با پنجشنبه آتی خبر داد.

 

بخش امور پزشكی آستان مقدس حسینی از طرح ویژه خود برای ارائه خدمات پزشكی به زائران در روز عاشورا مصادف با پنجشنبه آتی خبر داد.

به گزار شپایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حینی «لؤی الحكیم» رئیس بخش امور پزشکی این آستان در این باره گفت: طرحی كه برای زیارت دهه اول محرم وضع شده، بعد از نشستی بود كه با اداره بهداشت شهر مقدس كربلا و تمامی اماكن پزشكی این شهر برگزار شد.

وی افزود: این طرح در بیمارستان سفیر الحسین  علیه السلام ومركز حضرت زینب علیها السلام، بعلاوه مراكز مستقر در زائرشهرها اجرایی شده است.

الحكیم تاكید كرد، تعداد بسیاری از مراکز پزشکی در شهر و در مسیرهای منتهی به آستان های مقدس حسینی و عباسی گشوده شدند.

وی گفت: اضافه بر وجود پرسنل پزشکی داوطلب جهت ارائه خدمت در ایام شهادت امام حسین علیه السلام، با ادارات بهداشت برخی از استان ها جهت اعزام نیرو به این مراکز هماهنگی های لازم صورت گرفته واین بخش تلاش خواهد كرد تمامی خدمات پزشكی را برای زائران و عزا داران در شهر مقدس كربلا فراهم نماید.

گفتنی است، شهر مقدس كربلا همه ساله از نخستین روزهای ماه محرم شاهد ورود شمار بسیاری از زائران برای عزاداری در شهادت امام حسین علیه السلام است.

این مراسم علاوه بر عزاداری در حسینیه ها و دسته های عزاداری، در روز هشتم محرم شامل عزاداری زنجیر تیغی و در روز عاشورا شامل مراسم قمه زنی و دیگر عزاداری هاست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا