عتبات و اماکن مقدسه

کنفرانس آمادگی برای احیای مراسم عاشورا از سوی بخش شعائر و مواکب حسینی در شهر مقدس کربلا

بخش شعائر و مواکب حسینی در عراق وابسته به دو آستان مقدس حسینی و عباسی کنفرانسی را جهت آمادگی هرچه بیشتر برای احیای مراسم عاشورا و برنامه های پیرامون آن در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

 

بخش شعائر و مواکب حسینی در عراق وابسته به دو آستان مقدس حسینی و عباسی کنفرانسی را جهت آمادگی هرچه بیشتر برای احیای مراسم عاشورا و برنامه های پیرامون آن در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از برپا کنندگان این کنفرانس، هدف از این نشست، بررسی همه جوانب خدماتی ـ امنیتی برای استقبال هرچه مناسب تر از عزاداران حسینی بود که با حضور تعداد کثیری از نمایندگان و مسئولان هیئات و موکب ها برگزار گشت.

در همین رابطه، «حاج ریاض نعمه السلمان» رئیس بخش شعائر، مواکب حسینی در این باره گفت: ما با برگزاری این کنفرانس که جمعی از نمایندگان مواکب و تکایای حسینی شهر مقدس کربلا و تنی چند از مسئولان امنیتی و مقامات استانداری کربلا در آن حضور داشتند، امیدواریم همچون سالهای پیشین ، شعائر جاویدان حسینی را هرچه باشکوه تر از قبل  تنظیم و برپا کنیم و آن را به بهترین شکل ممکن به جهان نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمام عزاداری های مراسم بزرگ عاشورا به اتحاد، همدلی و همبستگی همه افراد شرکت کننده نیاز دارد، افزود: ما با برپایی این کنفرانس در پایتخت شعائر حسینی یعنی کربلای معلی، قصد داریم تا همه امور مربوطه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا انشالله مراسم میلیونی عاشورا بدون هیچ دغدغه ای برگزار شود.

«مازن الوزنی» معاونت بخش شعائر و مواکب حسینی نیز، ضروری بودن عمل به رهنمودها و توجیهات این بخش را ضروری دانست و تاکید کرد: رعایت مقررات  از سوی افراد و مسئولان مواکب حسینی باعث نظم بیشتر و ایجاد همکاری جهت ارائه بهترین خدمات به زائرانی می شود که برای احیای مراسم عاشورا به عزاداری می پردازند.

وی همچنین از همه موکب داران خواست تا به رهنمودهای مرجعیت شیعه در احیاء نمودن شعائر حسینی و تعالیم صحیح اسلامی عمل کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا