عتبات و اماکن مقدسه

پیوند اندام مصنوعی برای تعدادی از نیروهای مردمی در بیمارستان تخصصی الکفیل

بیمارستان الکفیل اندام مصنوعی هوشمند به مجروحان جنگی پیونو داد. 

 

بیمارستان الکفیل اندام مصنوعی هوشمند به مجروحان جنگی پیوند داد. 

مرکز پیوند اندام مصنوعی «ابوالفضل العباس علیه السلام»، در بیمارستان الکفیل وابسته به آستان مقدس عباسی در ادامه اقدامات خیرانه خود تعدادی دست و پای هوشمند را به مجروحان و آسیب دیدگان  

نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق(الحشدالشعبی) پیوند دادند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، 

این عمل در راستای قدردانی از نیروهای الحشدالشعبی به دلیل آنچه که در مسیر آزادسازی خاک کشور و دفاع از مرز و بوم و مقدسات آن فدا کرده اند، انجام شده است.

دکتر اسامه عبد الحسن، متخصص در جراحی شکستگی ها در بیمارستان الکفیل درخصوص این دست و پاها گفت: آنها در دو نوع هوشمند و هیدرولیکی بوده و با عملکرد دقیق خود به مجروحان کمک می کنند آنچه را که از دست داده اند، باز یابند و روح امید دوباره در آنها دمیده شود.

وی تصریح کرد: این اندام مصنوعی تنها طی 2 ساعت به بیمار پیوند زده شده، فرد مجروح می‌تواند مستقیما برای راه رفتن از آنها استفاده کند ولی پیش از برای نصب اندام مصنوعی قبلی 3 روز زمان لازم بود. 

این مجروحان از استان های مختلف عراق هستند و پیشتر نیز به صورت رایگان در بیمارستان الکفیل تحت درمان قرار گرفته بودند.

شایان ذکر است که از زمان صدور فتوای مراجع تقلید برای دفاع مقدس از عراق و مقدسات آن، بیمارستان تخصصی الکفیل همچون سایر نهادهای وابسته به آستان مقدس عباسی اقدامات متعددی را برای حمایت از نیروهای مردمی آسیب دیده و کاستن رنج هایشان به عنوان بخشی از وظایف خود در قبال آنها انجام داده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا