عتبات و اماکن مقدسه

طرح فرهنگی – ارشادی آستان مطهر عباسی برای دانش آموزان دختر برخی از دبیرستانهای کربلا

طرح «حاملة الرسالة الزينبيه» (حامل پیام زینبی) که توسط آستان مقدس عباسی به اجرا گذاشته شده بود، پایان یافت.

 

طرح «حاملة الرسالة الزينبيه» (حامل پیام زینبی) که توسط آستان مقدس عباسی به اجرا گذاشته شده بود، پایان یافت.

این طرح فرهنگی با هماهنگی آموزش و پرورش و مدیران مدارس، با هدف یافتن راه حل هایی برای دانش آموزان دختر دبیرستانهای کربلای معلی به اجرا گذاشته شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، اختتامیه این طرح با حضور نمایندگان آستان، اداره آموزش و پرورش، مدیران مدارس و اولیای امور دانش آموزان، در سالن امام حسن مجتبی علیه السلام، واقع در صحن مطهر حضرت عباس علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم «شیخ صاحب الطائی» مسئول واحد سخنرانی بانوان، ضمن بیان مراحل اجرای این طرح، گفت: این طرح با نظارت مبلغان خانم این واحد که دارای تجارب کافی هستند انجام شده و این مبلغان با همت خود توانستند با دانش آموزان دختر ارتباط برقرار کرده و مشکلات پیش روی این رده سنی را با همکاری مدیران مدارس و دبیران اسلامی تاحدودی حمل نمایند.

الطائی افزود: این طرح بیشترین تعداد از مدارس استان کربلای معلی را شامل شد و در ابتدا دانش آموزان از ایجاد ارتباط با مبلغان هراس داشتند، ولی پس از تلاش های جدی تمامی موانع رفع شد و بانوان مبلغ به آنها کمک نمودند.

سپس نماینده آموزش و پرورش طی سخنانی و اراده گزارشی از فعالیت های خود از آستان مقدس عباسی تقدیر کرد.

محمد سعید العرداوی افزود: این طرح اکنون ثمره داده و نتایج آن در منازل و مدارس دانش آموزان نمایان شده است، لذا خواهشمندیم این طرح گسترش یابد و مدارس بیشتری را شامل شود و برنامه های دیگری نیز که در خدمت به این قشر از جامعه است در حاشیه این طرح اجرا گردد.

این مراسم با قرائت گزارش مدیران دبیرستان های دخترانه تحت پوشش این طرح در کربلای معلی و تقدیر از برگزار کنندگان طرح و نماینده اداره آموزش و پرورش و مدیران دبیرستان ها پایان یافت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا