عتبات و اماکن مقدسه

پایان مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا»

مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» در سه بخش حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن پایان یافت.

 

مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» در سه بخش حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی «شیخ حسن منصوری» مدیر دارالقرآن این آستان، در این باره گفت: در بخش تلاوت این مسابقات، قاریان کلیپ هایی را برای ما ارسال کردند و پس از ارزیابی این تلاوت‌ها از سوی اعضای کمیته داوران، در نهایت ۲۰ قاری برای شرکت در مرحله نهایی رقابت‌ها انتخاب گشتند.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات در بخش حفظ و تفسیر نیز پایان یافته و شرکت‌کنندگان در دو بخش حفظ و تفسیر در ساختمان دارالقرآن آستان حسینی در شهر مقدس کربلا این مرحله را پشت سر نهادند.

شیخ حسن منصوری اظهار کرد: شرکت‌کنندگان دو بخش حفظ و تفسیر به صورت کتبی و به مدت ۱۰۰ دقیقه به ۵۰ پرسش قرآنی پاسخ دادند که در نهایت در هر رشته ۲۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

این مسابقات به همت دارالقرآن کریم وابسته به آستان مقدس حسینی و در سه رشته حفظ، تلاوت و تفسیر برگزار می‌شود و مرحله نهایی این رقابت‌ها در روز سه‌شنبه ( پنجم تیرماه) در زائرسرای «سید الاوصیاء» در کربلا برگزار می گردد.

زیارت خانه خدا برای نفر اول، زیارت مشهد مقدس برای نفر دوم و مبلغ ۵۰۰ هزار دینار عراقی برای نفر سوم از جمله جوایزی است که از سوی آستان مقدس حسینی به نفرات برتر این مسابقات اعطا می‌شود.

همچنین، برگزیدگان این مسابقات به‌عنوان نمایندگان عراق در جایزه بین‌المللی «قرآن کربلا» که قرار است سال آینده برگزار شود، حضور خواهند داشت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا