عتبات و اماکن مقدسه

اخبار جديد از پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه سلام الله علیها

کار ساخت صحن حضرت فاطمه سلام الله علیها در شهر مقدس نجف ادامه دارد.

 

کار ساخت صحن حضرت فاطمه سلام الله علیها در شهر مقدس نجف ادامه دارد.

 پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا  بعنوان بزرگترین پروژه عمرانی در تاریخ عتبات عالیات که در ضلع غربی صحن مطهر علوی در حال اجراست طی چند هفته گذشته شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه ای بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، مصطفی فلاح از مهندسان ناظر بر این پروژه در این باره گفت: طاق بتونی ورودی ضلع جنوبی صحن مطهر به طور کامل ساخته شده و در حال حاضر مرحله کاشی کاری و سنگ کاری این ورودی در حال انجام است، ودر بخش شبستان ها ونمای ساختمان موزه وکتابخانه که بخش مهمی از این پروژه را تشکیل می دهند نیز مشغول سنگ کاری وکاشی کاری هستیم.

وی افزود: مراحل احداث سایر ورودی ها در ضلع های شمالی وجنوبی پروژه نیز به زودی به پایان  می رسد. 

فلاح ادامه داد: کانال کشی سیستم سرمایش و گرمایش نیز انجام شده و برای تغذیه این پروژه  خطوط برق 36 ترانسفورماتور با حجم 33 کیلوولت در نظر گرفته ایم که در بخش های مختلفی از پروژه نصب خواهند شد.

گفتنی است پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه سلام الله علیها با مساحت 61 هزار متر مربع بزرگترین پروژه عمرانی در تاریخ عتبات عالیات عراق به شمار می رود و از بخش های فضای زیارت وعبادت، کتابخانه و موزه، ساختمان اداری و مهمانسرا،  وضوخانه و پارکینگ و موتورخانه تشکیل شده و در مجموع 28 سازه بتونی در این پروژه احداث شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا