عتبات و اماکن مقدسه

پژوهشگر سوئیسی: ارتباط زائران با حرم مقدس علوی حس فوق العاده‌ای دارد

یکی از پژوهشگران سوئیسی اظهار داشت که ارتباط زائران با حرم ملکوتی امیرمومنان علیه السلام، یک حس فوق العاده ای را منتقل می کند.

 

یکی از پژوهشگران سوئیسی اظهار داشت که ارتباط زائران با حرم ملکوتی امیرمومنان علیه السلام، یک حس فوق العاده ای را منتقل می کند.

خانم دکتر الویرا کربوز، از پژوهشگران سوئیسی پس از زیارت بارگاه ملکوتی امیرمومنان با فائق الشمری از مسئولان بخش رسانه ای آستان مقدس علوی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این آستان مقدس، الشمری در این دیدار گفت: این حرم مطهر از اهمیت فراوانی در جهان برخوردار بوده و در دل و جان مسلمانان سراسر جهان قرار دارد.

وی افزود: آستان مقدس علوی نمادی اسلامی و انسانی است که صلح و محبت را به نمایش می گذارد، زیرا پیکر مطهر یکی از بزرگترین شخصیت های تاریخ جهان اسلام پس از حضرت محمد صلی الله علیه و آله را در خود جای داده است.

این پژوهشگر سوئیسی نیز گفت: این دومین زیارت من از بارگاه ملکوتی امیرمومنان علی علیه السلام به شمار می آید و 10 سال پیش نیز این توفیق را داشتم که به این زیارت مشرف شوم.

وی ادامه داد: زیارت این حرم مطهر بسیار دلنشین است و لحظاتی بی نظیر و مهم را در زندگی گذراندم.

خانم الویرا کربوز تصریح کرد: من در زمینه پژوهش درباره نجف اشرف به عنوان شهری مقدس و بسیار مهم که این حرم مطهر در آن قرار دارد، تخصص دارم.

وی اظهار داشت: بنده به مراکز پژوهشی و کتابخانه های مرتبط با تاریخ و میراث فرهنگی نجف اشرف رفته و از این اماکن دیدار کردم و امروز نیز در این مکان حضور یافتم تا از نمادهای تاریخی و فرهنگی حرم آگاه شوم.

این پژوهشگر سوئیسی افزود: به عنوان یک پژوهشگر معتقدم که پژوهش در زمینه شخصیت امیرمومنان علی علیه السلام و حرم مطهر ایشان بسیار فوق العاده بوده و همچنان عمقی دست نیافتنی دارد.

وی در پایان گفت: احساسی بی نظیر و وصف ناشدنی از مشاهده ارتباط زائران با این حرم مطهر در من به وجود آمده است، به گونه ای که حس کردم آرزوهای من در این حرم شریف در حال تحقق هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا