عتبات و اماکن مقدسه

چهارمین جشنواره فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام در شهر مقدس کربلا

معاون بخش امور فکری- فرهنگی آستان مقدس عباسی  از برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام خبر داد.

 

معاون بخش امور فکری- فرهنگی آستان مقدس عباسی از برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، سید عقیل الیاسری با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با شعار «امام باقر علیه السلام، هیبت امیر المؤمنین علیه السلام، و وارث علم پیامبر صل الله علیه وآله» همزمان با اول ماه رجب و مصادف با 28 اسفند ماه سال جاری در کربلای معلی برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این جشنواره را، توجه به زندگانی امام محمد باقر علیه السلام و جاودانه ساختن سالگرد عطر آگین ایشان و نشان دادن نقش ایشان در برخورد با جنبش‌های فکری عنوان کرد.

الیاسری با بیان اینکه از شخصیت‌های دینی و حوزوی، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان ادارات استان‌های کربلای معلی، بابل و نجف اشرف برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است، اظهار داشت: این جشنواره همزمان با سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام در اول ماه رجب و به صورت نشست های پژوهشی- حوزوی و اکادمیک در دو نوبت صبح و عصر تدارک دیده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آستان مقدس عباسی در نظر دارد تا این جشنواره را در سال‌های آینده به صورت بین المللی و با دعوت از اندیشمندان و پژوهشگران کشورهای مختلف در سالروز میلاد آن حضرت و سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام، در هشتم شوال برگزار کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا