عتبات و اماکن مقدسه

برپائی نمایشگاهی با موضوع تخریب مناره های حرم امامین عسکریین علیهما السلام در شهر سامرا

به مناسبت سالروز تخریب مناره های حرم امامین عسکریین علیهما السلام نمایشگاهی در رابطه با این حادثه غمناک در شهر سامرا و در صحن حرم مطهر برپا شد. 

 

به مناسبت سالروز تخریب مناره های حرم امامین عسکریین علیهما السلام نمایشگاهی در رابطه با این حادثه غمناک در شهر سامرا و در صحن حرم مطهر برپا شد. 

در این نمایشگاه که به همت مرکز میراث فرهنگی وابسته به آستان مقدس عسکریین برگزار شده؛ تصاویر، هدایای نفیس و نیز چندین قطعه از اشیای تخریب شده مانند کاشیکاری ها وتکه هایی از ضریح قدیمی به نمایش در آمده است. 

 استاد عقیل الغبان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به شرح تاریخ اشیای عرضه شده در این نمایشگاه پرداخت و از مسئولان و خدمه آستان مقدس عسکریین به جهت تلاش های خستگی ناپذیر آنها در بازسازی حرم مطهر و نیز حفظ این قطعات به عنوان سندی تاریخی تشکر نمود. 

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه ، عکس و تابلو های نفیسی را در رابطه با مراحل بازسازی حرم مطهر و همچنین آثار ارزنده ای از پیروزی نیروهای عراقی در نبرد با عناصر داعش به نمایش گذاشته است.

رحمان الفیاض مدیر بخش رسانه ثستان مقدس عسکریین نیز در باره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه برپا شده از لحظه افتتاح آن مورد استقبال وسیعی از سوی زائران عراقی و غیر عراقی واقع شد که با دیدن این آثار منقلب شدند؛ چرا که این آثار شاهدی بر اعمال ددمنشانه کسانی است که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند .

شایان ذکر است آستان مقدس عسکریین، با همکاری مرکز میراث سامرا هر سال این نمایشگاه را با هدف یادبود و محکومیت تخریب مناره ها و حرم امامین عسکریین علیهما السلام برگزار می کند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا