عتبات و اماکن مقدسه

عكاس برجسته ژاپنی در حرم مطهر علوی: احساس عجیبی دارم، این مکان وصف نا شدنی است

«ياسورا كومورى» از عكاسان برجسته كشور ژاپن طی بازدید از عمارت تاریخی حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام ضمن ابراز شگفتی این مکان را وصف ناشدنی خواند.

 

«ياسورا كومورى» از عكاسان برجسته كشور ژاپن طی بازدید از عمارت تاریخی حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام ضمن ابراز شگفتی این مکان را وصف ناشدنی خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، «یاسورا کوموری» از عکاسان برجسته کشور ژاپن به زیارت بارگاه مطهر امیرمومنان علی بن ابیطالب علیه السلام مشرف شد و از اماکن تاریخی عمارت حرم مطهر عکسبرداری کرد.

«کوموری» ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مکان مطهر از تلاشهایی که بابت حفاظت و مراقبت از این مکان تاریخی و باشکوه می شود قدردانی کرد.

این عکاس ژاپنی که برای روزنامه «آساهی» فعالیت می کند، افزود: برای بار سوم است که به این مکان مقدس می آیم و هر بار که وارد این حرم می شوم، احساس عجیبی به من دست می دهد. این مکان قابل وصف نیست و به خوبی می دانم که چه انسان بزرگی در این مکان دفن شده است. این مرد بزرگ یکی از برجسته ترین نمادهای انسانیت در طول تاریخ بشریت است و آرامگاهش نه تنها مکان زیارت مسلمانان شیعه، بلکه برای تمامی مسلمانان جهان است.

«ياسورا كومورى» ادامه داد: از تمامی کسانی که در زمینه نگهداری و مراقبت از این آثار تاریخی تلاش می کنند تشکر می کنم؛ به ویژه که مراقبت از چنین مکان تاریخی بزرگی نیازمند تلاش و وقت بسیاری بوده و بسیار دشوار است.

وی افزود: آنچه را که طی سفرهایم به شهرهای زیارتی عراق مشاهده می کنم از طریق رسانه ای که در آن فعالیت می کنم برای هموطنانم در ژاپن باز خواهم گفت و این میراث فرهنگی ارزشمند را معرفی خواهم کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا