عتبات و اماکن مقدسه

برافراشتن پرچم حرم عباسی در مراسم قرآنی لندن

آیین اختتامیه دوره‌های قرآنی آستان عباسی در لندن با برافراشتن پرچم گنبد حرم حضرت «ابوالفضل العباس علیه السلام» در این شهر برگزار شد.

 

آیین اختتامیه دوره‌های قرآنی آستان عباسی در لندن با برافراشتن پرچم گنبد حرم حضرت «ابوالفضل العباس علیه السلام» در این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، این مراسم که در مؤسسه «آیت‌الله خویی» لندن برگزار شد و «سید مرتضی کشمیری» نماینده «آیت‌الله العظمی سیستانی»مدظله، در اروپا از میهمانان ویژه این مراسم بود.

«سیدمرتضی کشمیری»، طی سخنانی در این مراسم از دستاوردهای فکری و عمرانی آستان مقدس عباسی و همچنین فعالیت‌های قرآنی این آستان در داخل و خارج از عراق تقدیر کرد. 

وی با بیان این که تلاش‌های مؤسسه قرآن کریم آستان مقدس عباسی شایسته احترام و تکریم است، تصریح کرد: رویکرد مؤسسه قرآن آستان مقدس عباسی، شیوه‌ای صحیح و استوار و متمرکز بر دو اصل مهم یعنی قرآن و عترت «پیامبرصلی الله علیه و آله» است. 

«شیخ ضیاءالدین آل مجید الزبیدی» نماینده آستان مقدس عباسی و مدیر مرکز علوم قرآن، چاپ و تفسیر وابسته به این آستان نیز طی سخنانی در این مراسم به تبیین فعالیت‌های شعبه مؤسسه قرآن این آستان مقدس در لندن و خارج از آن پرداخت.

الزبیدی در ادامه فارغ‌التحصیلی هزاران قرآن‌آموز و آموزش احکام تلاوت و تجوید و چگونگی تعامل روایات «اهل بیت علیهم السلام» با قرآن را در شعبه‌های مختلف مؤسسه قرآن آستان مقدس عباسی از جمله شعب شهرهای گلاسکو در اسکاتلند، لیورپول، لندن و بیرمنگام را از دیگر دستاوردهای مهم این آستان برشمرد.

این مراسم با مدیحه ‌سرایی، اعطای لوح‌های تقدیر به شرکت‌کنندگان و برافراشتن پرچم گنبد حرم حضرت «ابوالفضل العباس علیه السلام» توسط حضار به کار خود پایان داد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا