فرهنگ و هنر

کتابخانه «روضه حیدریه» در فهرست مهم ترین کتابخانه های تاثیرگذار در جهان

کتابخانه «روضه حیدریه» در میان مهم ترین کتابخانه های تاثیرگذار در جهان قرار گرفت.

کتابخانه «روضه حیدریه» در میان مهم ترین کتابخانه های تاثیرگذار در جهان قرار گرفت.

اتحادیه بین المللی جمعیت ها و موسسه های کتابخانه ای(افلا) کتابخانه روضه حیدریه (مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه) را در چارچوب مهمترین کتابخانه های تاثیرگذاری در جهان قرار داد که در طول زمان شیوع ویروس کرونا خدمات ارزنده ای به پژوهشگران و محققان ارائه داده است.

«علی لفته العیساوی» مدیرکتابخانه روضه حیدریه گفت: پس از توصیه آستان مقدس علوی و ریاست مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه، این کتابخانه برای ارائه خدمات از راه دور به پژوهشگران تلاش نمود. 

العیساوی افزود: این کتابخانه درحال حاضر از مهم ترین منابع شناخته شده در میان طالبان علم است، زیرا این کتابخانه منابع مهم، مجلات معتبر و پایان نامه ها و پروپوزال های دانشگاهی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر این است که کتابخانه های دولتی درهای خود را بسته اند. به همین دلیل ما تلاش کردیم تا به نیاز پژوهشگران و محققان پاسخ دهیم. 

به گفته العیساوی، کارکنان متخصص این کتابخانه شبانه روز برای پاسخ به پرسش های پژوهشگران تلاش می کنند و آنها را با اطلاعات و منابع لازم و معتبر حمایت می کنند.

گفتنی است، کتابخانه روضه حیدریه یکی از قدیمی ترین و مشهورترین کتابخانه های شهر مقدس نجف  است که در صحن حرم مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام قرار دارد.

در این کتابخانه از گذشته تا امروز کتاب های نفیس و نسخه های خطی از نویسندگان و علمای بزرگ نگهداری می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا