فرهنگ و هنر

اعطاي مجوز چاپ براي كتاب سنى هاى تندروى داعش در تركيه

کتابي که قتل عام و اقدامات تروريستي داعش را «جهاد» به شمار مي‌آورد، در ترکيه و در ميان سکوت مشکوک دولت اين کشور، جنجال به پا کرده است.

 

کتابي که قتل عام و اقدامات تروريستي داعش را «جهاد» به شمار مي‌آورد، در ترکيه و در ميان سکوت مشکوک دولت اين کشور، جنجال به پا کرده است.

به گزارش  سايت سومريه نيوز عراق، با اين اوصاف به نظر مي‌رسد داعش مجوز رسمي چاپ کتاب تبليغاتي خود را گرفته است.

اين در حالي است که مسئولان موسسه انتشاراتي که کتاب مذکور را چاپ و منتشر کرده، مدعي شده اند که  اين کتاب ارتباطي با داعش ندارد و مربوط به القاعده است.

پيش تر نيروهاي ائتلاف بين‌المللي، چند نسخه از کتابي با عنوان «سربازان جهاد در راه شهادت» را طي عمليات امنيتي در شهر «الطبقه» سوريه يافتند، که اعضاي داعش در آنجا حضور داشتند.

همچنين کتاب منتشر شده از سوي انتشارات «کورسل کتاب»،  در دو منطقه اسکودار و فاتح در استانبول يافت شده، در حالي که چاپ اين کتاب در انتشارات «استپ» در منطقه باغچيلار استانبول صورت گرفته است.

طبق نوشته مجله «بيرگون»،  تعدادي از کتاب‌ها در زمينه «جهاد»  در اين انتشارات وجود دارد و از عمليات تروريستي سنى هاى تندروى داعش به عنوان «جهاد» در سوريه،‌ عراق و افغانستان سخن مي‌گويد.

اين انتشارات کتاب‌هايي متعدد مربوط سازمان‌هاي تروريستي مانند داعش و القاعده را تحت عناوين «جهاد و رفع ابهامات»، «پيام‌هاي علم و جهاد» و «اخلاق مجاهد» و «کسي که وارد زندان مي‌شود راهش به سوي خداست»؛ منتشر کرده است.

يک مسئول انتشارات کورسل گفته است:  روند چاپ و انتشار اين کتاب، صد در صد قانوني بوده زيرا مجوز انتشار اين کتاب را از مقامات رسمي دريافت کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا